lørdag 12. februar 2011

Nå skjer det!

Hei & hjertelig velkommen.
For english or any other language.
copy http://translate.google.com/# paste and injoy.

Kem skulle tro at finalen i MGP skulle gjøre susen? Jeg som hadde planlagt en 3timers sesion av Gudfaren på cinemateket for å få fart på tingene på selveste morsdagen! kl 0046 ringte jeg KK for å informere at vannet til lillikken har gått! jepp vannet har gått, wohoo vi er igang, vi er igang. Det føles ut som det er for ca 4minutt siden men det faktisk er 1time og 6minutt siden jeg  ringte. Ikke klarer jeg å forstå hvor den tiden blei av. Kjapp gjennomgang etter samtalen av mine gjøremål for å forstå hvor tiden blei av. Først gikk jeg litt rundt, så pakket jeg en bag med bananer ganger 2, kiwi ganger 1, flaske vann ganger 1, cubansk cigar ganger 1, morsgave ganger 1, rød rose ganger 1, t-skjorte ganger 1 og hvis det er noe mer som skulle falle inn å pakkes ned skal jeg prøve å skrive det ned ganger 1. Etter endt oppgave å pakke ned min bag, fyrte jeg i peisen, så støvsuget jeg, så brettet jeg klær som hang til tørk og la inni skapet, etter å først å plassert de på komoden inne på soverommet, så skiftet jeg klær. Noe forteller meg at når det er fart i tingene her at jeg muligens er typen som får fart på alt samtidig! muligens, kun snakk om muligens.
Etter å ha samlet hvor den tiden blei av, satte jeg meg ned og skriver nå et lite innlegg. 
Under samtalen med fruen på KK oppsto det en liten misforståelse. Jeg sier "hei, vi tror vannet er gått" fruen svarer " er det første" jeg svarer "ja" fruen sier "er hodet festet" jeg sier "ja, det er flere uker siden og det er over en uke siden slimproppen gikk" fruen sier "nå er klokken snart 01, og det betyr at hun(lilliken) ikke skal inn på kontroll før mandag kl08 om morgenen" jeg sier "hva, vent litt jeg forstår ikke helt" fruen sier "hun(fortsatt lillikken) ikke skal komme på kontroll før på mandag kl08" jeg sier "hva mener du egnetlig, skal vi føde hjemme i løpet av helgen og så komme på kontroll på mandag kl08?" fruen sier "nei, hvis det kommer rier skal du ta kontakt igjen og vi ser ann situajsonen" jeg sier "ok, nå er jeg med. Takk så mye" fruen sier " ingen problem, lykke til og ta kontakt om det kommer rier og det mest sannsynlig ikke vi skje de neste 2timene" jeg sier " ok, takk igjen" så legger jeg på.
Hjelpe meg, nett lest det jeg skrev og jeg er helt imponert over at jeg husket å pakke ned cigaren og ja at jeg husket ordrett samtalen med fruen på KK.
Tiden fortsetter å suse og mens jeg skriver er jeg inne på rieteller.no og tar tiden på riene til lillikken, de er ikke helt regelmessige eller så hyppige som de blir når det er like før småttikken spretter ut og gir sin daddycool en high five. Dagen idag altså den 13februar er morsdag, dagen imorgen er valentinsdag(": Dette er og blir veldig spennede. Oh ja glemte å si at når jeg skiftet klær og så fant jeg frem min røde indianer fjær og den sitter nå tryggt på hodet.

Fjæren, meg, lillikken og småttiken.
Akkurat nå er lillikken på badet og diller, jeg sitter ved siden av stedet der lilliken satt før hun gikk på badet, snart er hun her igjen og da skal jeg fortsette min støtterolle som sjefs rieteller og verdens beste i hva det måtte være fremover. 
Nå er det ingen vei tilbake, i løpet av de neste døgn er meg og lillikken foreldre.

4 kommentarer:

  1. Vá óli þetta er öruglega fallegasta innlegið sem ég hef lesið<3<3<3<3<3 maður bara hlær og tárast á sama tíma:)
    ég get ekki biðið eftir að koma út til ykkar og knúsa ykkur lengi og vel:) ég elska þig mikið mikið mikið mikið mikið mikið mikið mikið:)

    SvarSlett
  2. Hamingjuóskir til ykkar með litlu stelpuna,hlakka til að sjá myndir af henni. Kær kveðja Amalia og Tjörvi :)

    SvarSlett
  3. Til hamingju með litlu þína elsku frændi, gangi ykkur vel :)

    SvarSlett