onsdag 23. februar 2011

Kjærlighet

Hei & hjertelig velkommen.
For english or any other language.
http://translate.google.com/# paste and copy.


Etter en fødsel som varte i 28timer, har man plusstlig et bitte lite menneske foran seg, et lite barn. Et lite barn som jeg har laget, et lite barn jeg skal ta vare på, et lite barn som jeg skal elske og beskytte mot omverdenen.
Fødselen er en sånn ekstrem økt av berg og dalbane følelser drevet av lite søvn, energi sjokolade og dårlig kaffe. Så skjer det plusstlig, helt plusstlig er lille nurket på plass. Følelsene flyter utpå kroppen og stemmningen er elektrisk samtidig som den er kaotisk og på denne tiden prøver du samle tankene dine som nå er over hele rommet. Opplevelsen = fødselen er i skala så stor at det tar tid å synke inn. Det er akkurat det som skjer nå med meg. Følelsene begynner å synke inn og det jeg føler er en total overveldende følelse av kjærlighet knyttet til lille Embla. Det er noe nytt ved denne kjærligheten, den er så ren og ubetynget at ikke noe kan komme i veien for at den forgriper seg på hjertet mitt. Forsyner seg grovt med store jafs samtidig som jeg faller mer og mer for lille Embla for hver dag som går, det er noe uhyre deilig og ekte ved denne kjærligheten, Det er ingen tvil der, det er bare ekte. Tvil er det ellers mer en nok av i den daglige rutinen å ta vare på et nyfødt barn. Sørsmål dukker opp hele tiden, det eneste jeg kan gjøre er å gjøre mitt beste, hver dag, og det er akkurat det jeg gjør nå tar dagene og oppgavene som følger på strak arm, hva det en måtte være. Det er ingen plikt, det er ingen pine å måtte bytte bleie, vaske gulp, vaske babyklær, trøste lille Embla når hun skriker så høyt at naboene våkner, ikke engang når det er om 2, 3 ,4  eller 5 om natten.
Det er det som er kjærlighet, ubetynget, vakker og i sin reneste form.

O + H = E


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar