lørdag 19. februar 2011

Geysir gulp.

Hei & hjertelig velkommen til familiespalten.
For english or any other language.
copy http://translate.google.com/# paste and injoy

Det er nå hele fem dager siden at Embla blei født, og lille familien er nå hjemme i vår egen leiighet for tredje dag. Det høres ut ikke ut som mange dager igrunn, og det er det ikke heller men når jeg tenker tilbake så føles det ut som jeg skriver om minutter. Tiden flyr så fort fremover at det er nesten ikke til å begripe. Opplevelsene hittil er ubegripelig mange, det er et sånn "learn by doing" system som styrer. Selvom jeg har proglamert at jeg har fullsetndig kontroll på det som er i vente, heldigvis har jeg poengtert at det er teoretisk kontroll. For teori og praksis når det gjelder småbarn er to helt forskjellige ting(": 
Helten Hedda har til de grader bare fortsatt å imponere meg, jeg kan meddele at jeg har ved et par anledninger feiget ut, den ene gangen gjaldt det en stor geysir av en gulp som i minnet (og dette sverger jeg på) gulpen store flere meter ut i luften og landet rett oppå Embla igjen, forøverig bare snakk om ca fem minutter etter at vi badet og vasket hun for første gang(": Herlig.
Ellers kan familien meddele at dette er en tid vi setter utrolig pris på, for hver dag lærer vi å kjenne vår lille datter og hun lærer oss å kjenne. Dette er ikke noe som vil fungere uten noen søvnløse netter og mange google søk på alt fra melkeutslett til søvnrytme(": Lille musen storkoser seg i heimen og har det som plommen i egget, ammer når hun ønsker og sover når hun ønsker og innimellom forsøker meg å helten Hedda  å holde orden på huset. Så langt har jeg funnet ut av at søvn er oppskrytt, Embla er livet.
Forøvrig, hold et øye med BT og BA, der dukker det opp et aldri så lite bilde av Embla(":
Som dagene flyr, har vi en del besøk av familie og venner som kommer og skuer på vidunderet Embla. Det diskuteres hvem hun ligner på og stort sett er det daddycool hun ligner mest på, men så etter hvert begynner folk å se mer og mer av helten Hedda i henne. ohhh jeg håper så inderlig at Embla kommer til å ligne mer på sin mor og ikke meg, ser ikke helt for meg en jente som ser ut som meg (sjeggete og fæl) (": Tenk dere den tenårings perioden, med sjeggvekst, dårlig ironisk islandsk humor, indianerfjær på hodet og "vindur ì hårinu".
Et av våre besøk var småbarns foreldrene Hild og Svein Erik sammens med deres nydelige datter Vilje på 4 og et halvt år (hun digger forøvrig hard metal musikk, dukker, sykkel og godteri). Også med på besøket var deres sønn på to uker Aksel (alt lansert som kjæresten). Det er altså kun snakk om ti dagers forskjell på de to turtelduene(": Under besøket kunne ikke vi dy oss og måtte legge de ved siden av hverandre i kurven til Embla. Resultater ser du på bildet under(": Og for et resultat!


Aksel & Embla.

















































Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar