torsdag 10. februar 2011

Dinner & a movie

Hei & hjertelig velkommen.
For english or any other language.
copy http://translate.google.com/# paste and injoy.

Det går mot helg og småttikken holder seg trygt og godt i hulen sin enda.
Siden alle myter om å få gang på fødsel som hopping, turgåing, trappegåing og div ser ikke ut til å være sanne, eller virke bestemte jeg meg for å få igang en egen greie. Ut å spise så kino! jepp kino(!)
Tenkte at hvis det var et sted man kanskje ikke ville at vannet skulle gå, så var det på kino(!) Småttikken er mulig teatralsk av seg (?) hvem vet?. Filmen som blei valgt var kanskje litt i i den rolige kanten, ja siden det ikke skjedde noe(": mulig det blir noe 3D med eksplosjoner og super dolby surround lyd som trigger småttikken. Selvom småttikken sov stort sett gjennom hele middagen og filmen (min plan gikk i vasken) så var det en artig kveld. Maten var god og filmen hold høy standard. 

I skrivende stund så har jeg et vennepar på KK. Tankene vanderer til dem hele tiden. Håper inderlig at alt går som det skal. At mor og barn er ved god helse og at far ikke blir for dramatisert over det han får se (tipper at han skjønner at det han ser skal han være glad for ikke å kjenne på egen kropp) 

Det er noe spesielt ved dagens dato - 10 februar i året 2011. En dato som aldri har stått frem før idag. Mulig bursdagsfeiring i årene som kommer, samt dagen før terminbursdagen til småttikken. Hun (skriver hun og hun blir nesten virkeliggjort i mine øyne) altså småttikken, har termin imorgen(om ca 47min) dato 11 februar i året 2011 = 11.02.2011. Forøvrig, så ville kameraten min at hans datter blei født på denne dato`n. Mulig et av mange ønsker blir oppfylt.

Planen fremover her i huset er å vente barn, ventingen kan en ikke gjøre noe med. Det tar over på ett vis og slipper ikke taket. Regner ikke med at den følelsen av å vente forsvinner før vi holder småttikken i armene våre. 

Det er forøvrig morsdag på søndag, som lillikken har minnet meg på og sagt at hun ønsker seg blomster. Ønsket er levert med en ekte lillikk latter og smil. I smilet tyder jeg og forstår enda engang at livet tar en skarp sving og jeg akter å holde følge. Blomstene har lillikken absolutt gjort seg fortjent til, selvom småttikken enda ikke velger å vise seg før søndagen.

Avsporing, på vei til "dinner" delen av "dinner & a movie" trasker vi bortover i vaskerelven, krysser en gate for å så stoppe på rødmann/lys. Trafikken kommer fra venstre og det er kun busser som kommer i høy hastighet. Bak oss kommer det en ung jente gående, glir forbi oss på venstresiden og rett ut i veien. En liten hårsbredd fra å bli overkjørt
Jeg er overbevist om at hvis jeg ikke hadde ropt høyt så hadde hun endt foran en av bussene. Det ble ikke gjort noen "big deal" ut av saken, selvom hun var tydelig rystet. Det var meget nære, skummelt nære og ordene som vekket hun ut av transen var mine og lød som så " hei hei hei jenta mi" .

Så hei hei hei jenta mi, kom snart frem og vis oss hva du er laget av. Mor & far er klar.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar