tirsdag 29. mars 2011

Morgenstund(":

Hei & hjertelig velkommen.
For english or any other language.
copy http://translate.google.com/# paste and injoy.

Det er forunderlig at en endrer så å si alle sine rutiner nå som en er blitt daddycool. Før lille Embla pleide jeg for eksempel å stå opp og bruke ca syv minutter til alle gjøremål, før jeg røk ut av døren på vei til arbeid. Denne rutinen har jeg hatt i mangen år, ja så lenge som jeg kan huske faktiskt.
Rutinen er selvsagt blitt perfeksjnert opp igjennom årene og jeg følte virkelig atjeg hadde den perfekte rutinen. Noe av denne rutinen er for eksmpel å legge klære frem kvelden før, ikke så rart kanskje, men jeg la klærne i den rekkefølgen de skal på (i know) samt som presskanne, vannkoker, kafffe og kaffekopp står klar for insats.
Sånn var forløpet, ring ring opp og stå ring ring, spette opp, slå på vannkoker, hele rett mengde kaffe i presskanen, toalett, vask, helle nå kokt kaffe i presskanne, pusse tennene, ta på klær, kaffe klar for kaffekopp, på med ytterjakke, sko så avgårde kåre(": perfeksjonert morgen rutine.
Denne folkens er som visket vekk. La oss for eksempel se på dagens morgenstund! ring ring opp og stå ring ring, sprette opp, toalett, lett vask, munnskyll, hente lille Embla og legge hun i kurven, stelle i stand frokost, hente avsier, spise og snakke med Embla (hun snakker tilbake men jeg har bare enda ikke lært meg babyspråk, men det kommer, det kommer) legge hun inn igjen til mor, kysse begge ha det på badet, pusse tennene(nå har det gått en time, snu for å se om Embla savner meg, wohoo det gjorde hun så ny runde ut med daddycool for litt lek og litt mer prat (forstår fortsatt ikke) og så må en selvsagt ikke glem fotograferingen(": dagens bilder er listet under. Forresten idag brukte jeg nesten to timer fra jeg sto opp før jeg kjørte avgårde til arbeid(";
Se bildene under og det er lett å forstå hvorfor endringer kan være til det beste(":;

Pabbi er den aller beste, tralalala...

Kom igjen pabbi, syng med!

Tralalala.....(":
 Morgenstund har gull i munn = Det er godt å våkne til en ny dag.

2 kommentarer:

  1. Gratulerer som pappi Ole!
    Så deilig å være ferdig med ventingen. Og gratulerer med navnet! Søstern til mine gutter (altså halvsøster) heter også Embla og er ei herlig jente på 8, som er en racer i skisporet og full av spillopper!
    Kos dere med småttolfen. Og lykke til!

    Klem Tove fra Lier

    SvarSlett
  2. Tusen takk Tove.
    Dette er virkelig en helt ny verden, fantastisk som så)(":

    SvarSlett