mandag 28. mars 2011

Seks ukers sjekk!

Hei & hjertelig velkommen.
For english or any other language.
copy http://translate.google.com/# paste and injoy.

Det har vært en stund siden sist, så absolutt på tide med en oppdatering. I siste uke var vi på seks ukers sjekk (Embla var da 5 uker & 2 dager). Meste av spenningen var knyttet til hvor mye hun hadde lagt på seg. Både daddycool og helten Hedda kunne se at småttikken hadde vokst seg til, men vekten var vi mer usikker på. Det startet med at legen tok imot oss og fortalte at ved første sjekk hadde lille Embla lagt lite på seg (derav spenningen om hvor mye hun hadde lagt på seg nå). Legen kunne fortelle at barn kunne legge på seg så mye som 200gr til 250gr på en uke. Både jeg og helten Hedda syntes dette hørtes veldig mye ut(jeg hadde vært fornøyd med 100gr til 150gr per uke). Det må følge historien at det var gått tre uker på dagen siden første sjekk. Etter en liten spørrerunde av legen, som jeg og helten Hedda svarte på etter beste evne, satte legen igang med sjekken sin. Han testet syn og øyne, hørsel og øre og der var alt som det skulle. Deretter testet han bevegelighet i armer og ben samtidig som han lyttet på hjerterytmen - og igjen alt bra. Ikke nok med det, mens han sto foran vår småttikk og stirret henne i øynene, spurte han pent om et smil og gjett hva. Småttiken leverte med et kjempesmil(må si jeg ble meget imponert over legen(":
Men nå bar det rett på vekten og spenningen steg i taket i sekundene vekten gikk opp og ned før den stoppet på det magiske tallet 4150gr. For tre uker siden veide lille Embla 3300gr, altså hadde småttikken lagt på seg hele 850gr på tre uker med et snitt på hele 288,3333333333333gr per uke(": Daddycool super stolt, regnet ut snittet i hodet og jublet som bare det. Småttikken smadret snittet og baner nå vei i egen klasse. Wohooo hun tar seg til rette så det joooomer etter(": Artig å se tilbake på den dagen, for jeg husker så godt hvor stolt jeg var over at vår lille småttikk hadde lagt på seg og klarte å lirre av meg i lykkerusen at lille Embla er helt enestående og sannsynligvis verdens beste til å kunne akkurat det hun skal og kreves av. Sykesøster fikk seg en fin latter, men jeg var da helt seriøs(":

Hei hei nå veier jeg 4150gr(":Wohoo
Smått overrasket over at det blir tatt bilde av(": Bildet gir en fin indikasjon på at småttikken vår vokser seg til og blir mer og mer seg selv. Babbyskinnet forsvinner litt og litt og igjen er nå en vakker liten småpike ved navn Embla med enorm lungekapasitet(":

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar