onsdag 9. mars 2011

Tid

Hei & hjertelig velkommen til fremtiden.
For english or any other language.
copy http://translate.google.com/# paste and injoy.

Lille Embla har nå passert tre uker gammel, gjorde det siste mandag(": Det er ufattelig at tiden går så fort. Akkurat som min mor sa til meg som liten gutt. Husker faktisk en diskusjon jeg hadde med mor om akkurat det at tiden går fort. Husker at min mor sa "når jeg ser på deg kan jeg ikke forstå hvor tiden blir av" mens hun strøk håret mitt og forklarte at når hun så på meg og min søster kunne hun ikke forstå at vi var blitt så store, skal sies at jeg var nærmere 6 år gammel, noe som gjør at min søster var 4 år gammel. Men, jeg var totalt uenig og mente at tiden ikke gikk noe fortere uansett, det er 60 sekunder i 1 minutt, det er 60 minutter i 1 time og det er 24 timer i 1 døgn!
Ferdig diskutert og jeg gikk derfra med et stort smil og følte som at jeg hadde knust hun mor for første gang i diskusjon. Nå nærmere 28 år senere må jeg gi fra meg min eneste seier (i diskusjon med mor).
Tiden har tatt en ny vending, jeg kan bokstavlig talt se selv at "lille" Embla vokser for hver dag og jeg måler tiden nå etter Embla, timene fyker bare avgårde så å telle dagene og ukene i livet til Embla holder i masevis akkurat nå(":
Embla tre uker.
Bildet over er tatt siste mandag på Embla sin tre ukers bursdagsfeiring. For tiden har et sjarmerende våkent blikk og kan stirre på deg i en time uten å blunke(": ikke så skummelt som en skulle tro. Embla har også lært seg at hvis hun vil ha kos (noe som hun ønsker konstant) er det bare å løfte lungene bitte litt og da skynder vi oss bort og koser og holder hun, idet vi løfter hun forvinner lyden og øynene begynner å studere med en eneste gang. Blikket er våkent og jeg kan sverge at hun smiler iblannt.

Tid = Embla vokser.

2 kommentarer:

  1. Fine jenten!
    Jeg vil komme på besøk snart! :)

    SvarSlett
  2. Den er god, vi ses når du er tilbake fra Oslo.

    SvarSlett