onsdag 4. august 2010

Vordende pappa. Planen er klar.

Hei og hjertelig velkommen til mitt aller første blogg innlegg.
For english or any other language.
copy http://translate.google.com/# paste and injoy.


Tanken er å blogge om det og bli pappa for aller første gang.
Tanken er for såvidt enkel, ikke sant?
Nå smiler jeg for meg selv, for jeg har helt ærlig ikke hatt en enkel samlet tanke siden jeg fikk vite at kjæresten var gravid. Og at jeg, jeg skulle bli far for første gang. Bare det å få denne bloggen i gang har vist seg å være en tilnærmet umulig oppgave. Men jeg gjør nå et rett opp og ned ærlig forsøk på å blogge rett fra lævra ( hvorfor leveren, hvorfor ikke magesekken eller nyren, ja eller hjertet hmmm).


Bekjeden fra kjæresten via tlf, lyder som så; "jeg er gravid!!!".
Reaksjon: SJOKKGLAD* stort øyeblikk, for en glede, så spontant og ekte gjorde at jeg brølte ut "JEG SKAL BLI FAR" sånn at de ansatte på Jacobs, samt noen turister var noen av de første til å vite at jeg skulle bli far, det kom noen gratulasjoner fra salen på engelsk ( forsto de det ) og på norsk. Snur meg rundt og Saga, min 11år gamle niese flyr i fanget mitt. Vi tar en HAPPYDANS* ( happydans har jeg tenkt å filme en dag og legge inn).

Tiden flyr som vordende pappa ( vordende super dad, daddyO, daddycool ).
vi er alt i uke 12, ( under bilde av Heddikken i uke 12. ( magen ) )
På disse ukene har jeg opplevd min verste dag noensinne, og min aller beste dag. Jeg merker at det å rangere den beste dagen er umulig, alt med det å bli far er på første plass, det er ikke at alt er bare så ahhh super cool ( uttales med fransk aksent ) hele tiden og bare fantastiskt, greien er at det er så mye nytt hver eneste dag. Akkurat som i et eventyr, der du må vente spent på det som komme skal. Og det gjør jeg så absolutt, venter spent på at dagene skal bli til uker og uker til måneder. Sånn at dette eventyret plutselig tar meg med inn i et ferskt og flunkende nytt kapitel i mitt liv.
( unntatt ref. den verste dagen.)
Verste dag, mistanke om abortere.

Den beste dagen i mitt liv opplevde jeg på Haukeland sykehus, bekreftelsen på at det vokste liv der. Hedda kjørte ett par tårer nedover kinnet i det legen sier at alt ser bra ut og plutselig dukker det opp en krabat på skjermen 3,1cm lang, mens jeg fikk støv i øyet i det jeg så bildet på skjermen.
Helt sant, jeg så den fekte med armene, det så jammen ut som en gutt, (tror det blir jente) en liten islandsk viking som trente på slag kombinasjoner som kommer til god nytte i barnehagen(";:
Verste dagen visket vekk som om den aldri hadde eksistert, som..

Hei, tanken var da enkel til syvende og sist. Litt imponert er jeg over det faktum at du fortsatt leser, så fremover lover jeg å føre inn tanker som slår, erfaringer jeg blir rikere på, opplevelser opp & ned og alt annet jeg får lyst til å skrible ned her og dele med deg.
Jeg har absolutt ingen anning om hvor mange innlegg jeg kommer til å legge inn, men jeg kan fortelle deg at planen er klar: Jeg skal bli verdens beste far!

Bless Bless.

*Sjokkglad = Nyhter som er så bra at en blir rett opp og ned sjokkglad
*Happydans = En liten "dans" der en hopper rett opp og ned, gjerne med inpulsive, spontane lyder.


Lillikken med en småttikk på 12 uker i magen.

4 kommentarer:

  1. Det skal bli gøy å følge deg (dere)!! Fin blogg, varme ord og nydelig mage :)

    SvarSlett
  2. Til hamingju elsku ole,vonandi gengur þetta allt saman vel.kær kveðja Amalia.

    SvarSlett