torsdag 5. august 2010

Førstegangskontroll = ?

1 + 1 = 3
Hjertelig velkommen igjen - eller for første gang. Jeg foretar ingen kontroll.
For english or any other language.
copy http://translate.google.com/# paste and injoy.

I dag, fredag kl: 0945, smeller det til med legetime, en førstegangskontroll.
Et relativt langt ord, lettere vanskelig å skrive. Er det ett langt ord førstegangskontroll
eller er det delt opp i to ja eller tre deler første gangs kontroll?
I grunnen lurer jeg vel, ettersom jeg ikke aner hva jeg skal oppi i dag, ingen som
helst anelse om hva slags prøver det skal taes. Hvilken kontroll er det vi oppnår for første gang?
Sikkert er det ihvertfall at ved endt førstegangskontroll, ender vi opp med en rekvisisjon til ultralyd på Haukeland i og rundt uke 18. Eller jeg tror det ihvertfall(?)

Hjelpe meg, med så liten viten om denne førstegangskontrollen begynner jeg virkelig å
lure på om jeg vet hva jeg driver med (seriøst), er jeg stokk dum som ikke kan dette her? skal jeg kunne dette her? Forsov jeg meg i timen når det var satt av et helt kapittel på skolen som omhandlet førstegangskontroll? ( legg merke til at jeg skriver ordet i ett langt ett; google i love u)
Finnes det vordende fedre der ute som leser denne bloggen helt skamferdet som hiver seg etter mobilen for å varsle barnevernet?
kjiper´n kom plustlig på at jeg sendte link til svigers om denne bloggen ( stupid ***^``"""### )
Bekymringen rundt førstegangskontrollen forsvant et lite sekund i det jeg lurte på om svigers skulle kanskje trekke krabbemiddagsinvitasjonen ( krabbemiddagsinvitasjonen i ett langt ord )

Selvom tankene raser blir jeg overrasket over det faktum om at det finnes situajoner i livet der jeg ikke helt vet hva jeg går til, også for en som er sååååå voksen og altvitende som meg ( he he ) føler jeg meg iblant som en fisk på land, ja eller en elefant i lufta ( tøft visuelt bilde ).

Av erfaring i livet trekkes det frem sider som jeg er stolt av,  tankene samles og jeg forholder meg rolig og begynner å samle på spørsmål. Plutselig er jeg ikke stokk dum, ikke forsov jeg meg heller, det skal skrives nytt kapittel og DU vordende far med mobilen i handa,, legg den ifra deg for jeg er en vordende super dad(".
Legen som skal foreta førstegangskntrollen skal få gjennomgå, for jeg er nå et leksikon av spørsmål, et hav av spørsmål i en dråpe som vil flomme over som  en elv med isbree vann midt på varmeste sommeren. Men tvil ikke, det iskalde isbree vannet serveres med imøtekommende varm sjarm.

Høyden er nådd, det er varsel om helg og jeg har krabbemiddag å se frem til og flere timer i døgnet enn vanlig sammen med min vakre, vakre vordende mor.

Nesten tårevåt, kan jeg konstantere at jeg er i ferd med å bli familie.
Deilig, tiden skal nytes.

Herlig, happydans!!! ( jeg vet du har lyst ).


P.s kor ofte kunne du lese ordene første´gangs´kontroll for seg selv eller samlet i ett langt. Må nesten være en rekord!

2 kommentarer:

  1. þú ert algjör snilli að geta gleypt þetta orð....ufff gæti það ekki(",9

    SvarSlett