fredag 13. august 2010

Småttikken flyr over atlanteren. Uke14

Hjertelig velkommen til en liten oppdatering.
For english or any other language.
copy http://translate.google.com/# paste and injoy.


Nå er denne vordende faren i uke 14.
Wohoo en liten happydans på meg (sitter alene på kontoret)
Må si at jeg fremdeles lever på førstagangskontrollen som vi hadde for et par uker siden. Roen sitter fortsatt i kroppen og for første gang, siden jeg fikk vite av min kjære at vi ventet barn, kan jeg tenke  på noe annet en graviditeten. Det og at ingen dramatiske hendelser har hendt i denne uken gjør at vordende supah dubah daddy`n smiler fra øre til øre.
Til og med nå kan jeg se frem til en ti dagers sweet tur som skal nytes i fantastiske New York city, the big apple. Byen der de filmet den legendariske filmen Ghost Busters (ikke sett den? do something about it).

Har en liten feeling på at NYC kommer til å by på mange gode minner i fremtiden.

Ukene tikker og går. I starten, da graviditeten var hemmelig for de fleste, gikk tiden nesten i stå - kontra det jeg føler nå. Tiden flyr! Tenke seg at småttikken alt er i uke14.
Bildet under (uke14) er tatt i stuen hjemme, akkurat som forrige bilde (uke12).
Kult å tenke på at de neste to "ukemarkeringene" skjer i NYC. Kanskje jeg får overtalt lillikken* i la meg ta bilde på toppen av Empire state building (by night). Hvis ikke blir det en hel masse klipp og lim...


"I wanna grow up to be an asshole, just like my dad"


Tiden (fritiden) brukes på å lese om graviditet, fødsel, barn i hus og alt ellers. Godt lesestoff som styrker troen på at jeg skal bli verdens beste far (no doubt, og jeg snakker ikke om bandet).
Jeg, ja jeg er fortsatt den samme, lagt litt på meg (konkurranse med lillikken*) ellers i topp form og klar i alle ledd.(http://www.youtube.com/watch?v=JST8Ag5GkGw) (link er casiokids sin låt grønt lys i alle ledd)
Nå håper jeg virkelig at denne følelsen skal sitte resten av graviditeten. Det kjennes ihvertfall sånn nå, jeg akter ikke noe annet enn å nyte det fullt ut.

Det er absolutt gode tider for en vordende far, på denne tiden av graviditeten er din kjære tilbake til sin "normale" adferd. Proppet full av energi og kjærlighet.
Magen til lillikken* vokser sakte, men sikkert og jeg kan ærlig si at kjæresten min, som uten tvil er verdens vakreste kvinne, blir vakrere og mer sexy desto lenger ut i graviditeten hun kommer. Hun føler det kanskje ikke alltid slik selv, men da er jeg raskt ute med å fortelle hun hvor landet ligger. Lillikken er smashing vakker, snill (til og med som gravid) og herlig leken. Jeg er skamslått heldig som har henne som kjæreste og mor til våre barn. Skal det stå våre (flertall) eller vårt? Vi venter ikke tvillinger, bare så det er sagt.
 
Bildet under har jeg tatt med mitt spesialkamera og fiffet fint på pc`n. Ja, eller så har jeg hentet bildet på verdens beste side babycenter.com, du kan selv velge. Jeg har uansett fiffet litt på det. Bildet under viser en liten småttikk. konge konge konge, ja eller dronning dronning dronning (vet ikke kjønnet enda). Der har vi en greie også, kjønn!
Men kikk litt på delen av bildet som er forstørret , ka ser du? så kan du se bildet av magen.
Smått utrolig at det bor en bitte litten småttikk* der inne i hulen ( ref. hule boer - hillarious).




Idag er det fredag den 13, nyt dagen så lang den er. Mine foreldre giftet seg forresten på fredag den 13. Det er absolutt en lykkens dag for meg som det var for de. Ettermiddagen og kvelden har jeg brukt sammens med lillikken på verfet i strålende solskinn.


Blåskjell, Uer og hvitvin på menyen.

 
På lørdag venter det tapas hos familien i Sandviken (det blir så digg, jeg mener ka er bedre enn masse forskjellig type mat som man spise på hele kvelden lang namm namm og kanskje litt vin/øl til. Ikke å forakte for en hardt arbeidende stakkars båtflykting fra Saga øya)

Nyt helgen samlet side om side gjennom gledens dør.

Litt Fakta om uke 14.

Småttikken er  9 centimeter lang og veier 43 gram. Kroppen vokser nå raskere enn hodet. Og nå, kan fosteret gripe, myse, rynke pannen, lage grimase og suge på tommelen sin (høres akkurat ut som faren det der).

* lillikk = Hedda
*Småttikk = Foster

2 kommentarer:

  1. Vá hvað þetta hefur verið rómo kvölverður;) og ég verð bara að segja að það er alveg yndislegt fyrir mig að geta fylgst svona með þér...
    i love it(",)

    SvarSlett
  2. Svalt Lilla, gaman ad geta deilt thessu med ykkur å klakanum lìka(": reyni svona ad skella inn nokkrum lìnum å degi hverjum(":
    Elska thig besta systir ì heimi.

    SvarSlett