fredag 20. juli 2012

Embla ord, lek og livet

Hei & hjertelig velkommen.
For english or any other language.
copy http://translate.google.com/# paste and enjoy.


Embla vokser og vokser, tiden ser ut til å aldri stoppe opp. Dagene spinner avgårde som om det er Embla som regiserer alt rundt henne, fra hun står opp til hun legger seg er det bånn gass og masse liv. Hun tar seg en siesta midt på dagen for å lade batteriene, så er det rett opp på farten igjen. Hun er en travel nydelig lita pia som for tiden ser ut til å elske det å være en del av oss alle andre i verden. Noe hun viser med å være smilende og dele ut klem og kyss generøst. Spesielt de på hennes størrelse får kjenne mye kjærleik i form av klem og kyss.

Er det noen som har lyst til å lese med meg...
Se alle de fine bøkene mine...
Ingen som leser, da legger jeg bare litt nedpå...
Bare en liten sjekk om det kommer noen først...
Embla koser seg md kosebamsene sine...
Teodor Teddybjôrnsson er ekstra myk og god....

Med rød sløyve i håret og bleien rundt livet herjer Embla i leiligheten, løper som aldri før og snakker flere språk en hva jeg og helten Hedda mor klarer å fange. De mest poppulære ordene for tiden som vi forstår er.
- Mamma
- Pabba
- hadde (ha det på badet)
- namm namm (smoothie, brød og div)
- Mampabba (mama & pabba i ett ord)
- Tom, Gina (ipad/iphone figurer som hermer det Embla sier, og hun elsker det)
- Uki (Barnetv, hennes favoritt serie)
- diss diss (de som hun sitter i og svinger, heter Ròla på ìslandsk)
- bibi bibi (alt av fugler)
- broom broom (alt av motorer i bevegelse)
- Puus (alt av katter og små hunder)
- ooooh uuuhh (alt av hunder)
- Anna (hennes dukke)
- Nini (ny bamse fra lilla frænka)
- Banann
- Eple
- Bææss ( betyr at hun har ja bæsjet og og ønsker å bli skiftet på)
- Puuss (ønsker tannpuss)
- Æsj (når noe sitter på hendene)

Hoppe, danse og løpe er livet det.

Embla er slett ikke fremmed til sand, spade og bøtte. Det er noe av det beste hun vet faktiskt og det helt uten noen krav om værforhold. Selvom på bildet er det sol og fint så er det like gøy selvom det ordentlig pøser ned. Verre for de voksne å motivere seg da, men bare se på den lille så klarer man det lettere en hva en skulle tro.

Hei jeg får sol i øynene...
Litt bedre...
Takk pabba for å ordne det...
Nå kan jobben starte, all sanden rundt meg skal oppi gule bøtten...

Bildene under er det helten Hedda mor som har fanget, derhar Embla bestemt at det beste stedet å lese boken sin er bak stellebordet. Det er ihvertfall helt trygt, siden det er kun hun som får plass inni der. Hennes egen lille hule(":
 

Sorry mamma, her det kun plass...
Til meg og boken min åh ja kosepleddet mitt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar