tirsdag 6. desember 2011

Emblatunnelen.

Hei & hjertelig velkommen.
For english or any other language.

copy http://translate.google.com/# paste and injoy.

Innedagene hoper seg opp i lille palasset, og det er lett å begynne og kjede seg. Når det skjer er jeg som tilbakeført til min egen barndom. Da jeg klaget ovenfor min mor at jeg kjedet meg, fikk jeg alltid samme svar: Det er bare dumme folk uten fantasi som kjeder seg. Jeg responderte som regel med ett stønn og gikk for å finne på noe. Som regel var det aldri noe problem når en var barn. Nå er jeg i full sving med lille Embla. Vi har som sagt en del innedager begrunnet sykdom og vi må jo finne på noe sånn at vi ikke kjeder oss. Jeg har sett i barnehagen med Embla at hun er stadig i fart og finner på forskjellige ting. Samme opplegg inkluderes når vi nå er inne, så i dag kom vi på noe artig som vi kunne gjøre sammen(":
Vi satte vi igang med enda ett byggeprosjekt. Arbeidsfordelingen blei den samme som sist. Jeg er byggeleder mens Embla er prosjektleder. Sist var hun en i overkant tøff sjef, men til syvende og sist laget vi et hus som vi begge kunne være stolt av. Denne gangen tenkte vi å lage noe som vestlandet slett ikke er ukjent med, altså en tunnel. Du leste riktig en tunnel, Emblatunnelen. Til dette trengte vi fem stoler og et stort laken, verre var det ikke(": Så var det bare å sette igang å begynne og bygge.

Embla følger nøye med utviklingen.

Når det går tregt, tar hun i et tak .
Bygget ferdig!
Inspeksjon av prosjektleder Embla.
Denne er godkjent Daddtcool, kom igjen så tester vi den...
Ok, da er jeg klar...

Emblatunnelen imponerer.

Full marsj igjennom, ingen tollavgift!

Wohoo!
Wohoo!!
Sikker at du får tatt nok bilder! hmmm
Vi klarte det jo!

Bildene du så over er vel fra testtur nummer tre eller fire. Embla trøkket nemlig til med det samme. Før jeg i det hele tatt fikk summet meg var hun igjennom tunnelen tur retur på ett blunk. Hun skjønte tydeligvis hva vi hadde bygget og hva som var formålet. Jeg hadde en testtur som gikk heller dårlig, for jeg satt nemlig fast og når Embla komer fra andre siden i rasende fart blei det komisk i Emblatunnelen. Hun satte seg opp foran meg, der jeg satt fast, og tok brillene mine og pilte så i motsatt rettning. Jeg kom meg til slutt ut av tunnelen og fikk brillene mine tilbake etter en del overtaling (les hun fikk mobilen min i bytte)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar