fredag 7. oktober 2011

By Ba By.

Hei & hjertelig velkommen.
For english or any other language.
copy http://translate.google.com/# paste and injoy.

Lille vakre Embla er by baby med alt det innbærer. Det finnes utallige fordeler med å ha så å si alt tilgjengelig rett rundt hjørnet til så å si enhver tid. Samtidig som man har et redusert behov for å ha egen bil siden avstand til dagligdags varer er kortet ned til gåavstand og det er akkurat det jeg ønsker å skrive om, gåavstand.
En stor del av livet med å bo i sentrum er avstand minsket begrunnet beliggenhet, komfort kan det kalles.
men når det er sagt. Så er det avstand jeg er mest opptatt av for tiden, avstand i form av barnehageplass til vår vakre lille Embla. Hvor får vi tildelt barnehageplass?.
Vi har ikke fått utdelt noen barnehageplass til Embla enda, ikke har vi fått noe beskjed om når vi eventuelt skal få vite det heller. Men jeg tenker nå på det der med avstanden. På det med tilgjengelighet som er en del av livet i sentrum, daglige livet omkranser tilgjengeligheten og komforten med å bo i sentrum.
Selv har jeg venner og beskjente som bor i sentrum og som har fått utdelt barnehage til deres barn langt utenfor by grensen. Så derfor er jeg veldig spent på å vite hvor vi får utdelt barnehageplass til lille Embla og om det med å bo i sentrum med redusert bil behov, tilgjengelighet til det dagligdagse og gåavstand blir borte.
Komfort i det daglige gjøremål blir til  noe annet en hva det er ment til å være.
La oss håpe at når vi får utdelt barnbehageplass at vi fortsatt får være en del av vårt nabolag, sentrum.
Vi bor i sentrum av eget ønske. Det er her vi vil bo, vi elsker det. Naboene er så herlige i byens kjerne.

By kjærleik.

By ba by = Embla

2 kommentarer:

  1. Hør hør!
    Hjertelig velkommen bort i gaten hos meg når den tiden kommer, jeg skal ha nybakte rundstykker på bordet :D

    SvarSlett
  2. Wohoo, det er en avtale(":

    SvarSlett