torsdag 30. september 2010

Skjønn - Kjønn

Hei & hjertelig velkommen.
For english or any other language.
copy http://translate.google.com/# paste and injoy.


I siste uke fikk jeg vite hvillket skjønn, beklager kjønn småttikken er. I innlegg "ultralyd, take one" skriver jeg bestemt at det blir en jente og så sikkert som at solen stråler hver dag hadde jeg jammen rett. Det er er en småttikk pike som "gjærer?" i magen på lillikken. Jeg var så sikker på at det skulle bli en småttik pike at jeg inngikk et par veddemål og inkasserte dermed en flaske vin (som fortsatt er utestående - altså ikke betalt) og et sølvsmykke rundt halsen (dette også fortsatt utestående - altså ikke betalt). Her vil det helt klart komme purringer hvor diverse innkrevingsmetoder blir tatt i bruk.
Men nå skeier jeg helt ut her, jeg skulle egentlig bare bringe litt fakta på bordet idag. Vi er nå  21uker på vei og småtikken vokser for hver dag(";


Småttikken veier nå ca 360 gram og er ca 27 centimeter lang fra krone til hælen. Øyenbrynene og øyelokkene er fullt utviklet og negler dekker fingertuppene. klarer småttikken å blunke?
Det er et ordtak som sier: «Little pitchers have big ears '. Småttikken kan nå høre samtaler. Hvis jeg snakker, leser, eller synger til småttikken min, skal jeg forvente at hun hører meg, nydelig!!!. Noen studier har til og med funnet ut at nyfødte vil suge hardere hvis jeg skulle lese fra en bok hun hørte ofte i lillikkhulen sin. Kan du tenke deg, alt nå er hun i stand til å kunne lagre minner. Det er massivt imponerende spør du meg(";


Dette skal jeg absolutt prøve ut.  Jeg skal lese et eventyr, nemlig Bùkolla og eventyret skal leses flere ganger. Hvis studien stemmer vil dette bli hennes favoritteventyr i lang tid etter fødselen(";  Det er meget vittig å tenke på. 

Bildet er fra eventyret Bùkolla
Jeg har selvsagt valgt det islandske eventyret Bùkolla som handler om troll og magi. Selv er jeg ikke blitt lei av dette eventyret("; og jeg har hørt det minst ENmillionTrillionGanger. Et eventyr jeg nå skal forvente å lese minst ENmillionTrillionGanger.

Fant forresten en link der Bùkolla blir lest av Jarvis Cocker på sitt morsmål, engelsk.
http://www.daytrotter.com/dt/jarvis-cocker-jarvis-cocker-reads-the-icelandic-folk-tale-of-bukolla-and-the-boy-concert/20030586-3737860.html

Absolutt verdt en titt, nyt den(":

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar