torsdag 23. september 2010

Kjønn?

Hei & hjertelig velkommen til avsløringen.
For english or any other language.
copy http://translate.google.com/# paste and injoy.


Det store spørsmålet: Hvilket kjønn er det vi venter?
Etter forrige ukes ultralyd, kom vi ikke noe nærmere i den saken. Helt ærlig etter bildene å dømme så trodde jeg at vi forventet en valp. Rart, ikke sant(": isåfall hadde den lignet på lillikken(": uff uff
Får håpe at hun ikke leser dette inlegget, shit hva er det jeg tenker?


Det første som slo meg ved ultralyd 2, var at meg og lillikken var erfarne. Som om vi hadde gjort dette tusenvis av ganger før. Vi vandret inn der 5min før avtalt tid (sist var vi der nesten en time i forveien). Vi visste hvor alt lå, hvor vi skulle gå,  traff rett luke denne gangen og satte oss til slutt rolig ned for å vente på at jordmor skulle gi beskjed om at det var våres tur.
Traff forresten en kollega i gangen på kk (kvinneklinikken på haukeland), bruker denne muligheten til å gratulere han og kone med graviditeten.


Plutselig var turen vår og lillikken var som sedvanlig i storform. Smilte fra øre til øre og sa at alt sto bra til. Jeg derimot var lettere nervøs og tilbaketrukken, nikket på det viset som indikerer at jeg har det bra kan vi komme igang med det vi kom hit for å gjøre (høflig nikk, smilende, men bestemt - dere skjønner).
Jordmor svinger igang og med det samme kan vi se småttikken. Denne gangen ligger den med hodet oppover og det er ingen tvil; her er det en liten småttikk og ingen valp.
Som sist går vi igjennom kroppen og måler. Alt ser helt perfekt ut og vi spør forsiktig om det er mulig å se hvilket kjønn det er. Det er lotto, fifty/fifty er jo skambra odds og ihvertfall hvis du tenker at det har ingen betydning om det blir en småttikk eller en småttikk ( altså gutt eller jente).
Denne gangen har småttikken virkelig lagt seg til rette. Hodet oppover og beina trygt oppover langs kroppen og bak hodet. Jordmor dreier sonaren og vips der ser vi...
Se bildet under(":


Det er ingen tvil lenger, det er en småttikk.

Klarte du det? klarte du  å se hvilket kjønn småttikken er?
Som en vordende super daddy cool (stolt oppfinner av gå hjem rart dagen, blanet annet) lager man scenarioer i hodet om hva denne småttikken blir. Som en mann tenker jeg (selvsagt?) at gutten skal bli verdens beste fotballspiller og spille for Man United, først etter å ha spilt opp Leeds United til Premier league igjen. Mens jenten skal bli verdens smarteste lille snille pike og sørge for fred i verden og sånt.
Logisk, ikke sant?
Hvis du ikke klarte å se det ut ifra bildet, kan jeg meddele at jeg skal bli stolt far til en nydelig liten pike(": en jente folkens! EN JENTE!!!!!! wohoo jeg skal bli far til en liten jente(";

Se bildet engang til(":






På bildet har hun munnen åpen og jeg tror hun sier helt ordrett " jeg elsker deg pappa, du er den aller beste pappan i hele verden "noe i den duren må det ihvertfall være.
Jordmor sikter inn og sier: "Og der var det...." Svaret kom ut av min munn: "Ingenting. Det er en jente!!" Jordmor: "Helt rett, dette er en liten jente".

4 kommentarer:

  1. Ikke Sant, det skal bli meget spennende(":;

    SvarSlett
  2. Hún er algjört æði get ekki beðið eftir að hita hana.....ég verð heimsins besta frænka(",)

    SvarSlett
  3. èg efast ekkert um þad, þù ert nù þegar
    besta systir ì heimi.-.

    SvarSlett