mandag 27. september 2010

Nysgjerrigheten.

Hei & hjertelig velkommen.
For english or any other language.
copy http://translate.google.com/# paste and injoy.

Det var en kveld i forrige uke at jeg bestemte meg for å se litt nærmere på fødsler på nett. Jeg klikket meg inn på en side som heter babycenter. Her fantes flere videoer av barnefødsler, nysgjerrigheten tok over og jeg klikket meg innover. Vel inne kunne jeg  velge og vrake i videoer. Alt etter hva jeg villle se egentlig. Valgene bestod av en naturlig fødsel (altså uten smertestillende), fødsel der mor valgte smertestillende og noe mer avansert hippie opplegg ( kom aldri så langt at jeg så det da). Uten å blunke gikk jeg rett på naturlig fødsel (med full lyd på mac`n). Der holdt jeg vel ut i ca halvt sekund kanskje! Det var nok ved første skrik at jeg klikket meg ut og bestemte meg fort for å se på en med masse "smertestillende" i stedet. Først måtte jeg summe meg, det var helvete til hyl rett og slett. Mye verre enn enklete av de horrorfilmer jeg har sett altså. Jaja. Opplevelsen fratok meg ikke motet og jeg fortsatte til "smartstillende delen". Der var det helt klart roligere i starten, filmingen skjedde forfra og viste absolutt alt, og da mener jeg absolutt alt. I dette sekundet kom min bedre halvdel inn, bedre kjent som lillikken, og joinet meg foran skjermen.

Dette er jo spennende ikke sant? Man vil jo få et nogenlunde bilde på hva en har i vente.(";
For å gjøre en kort i historie kortete; jeg holder ut i ca 20sek og lillikken ser på videre som om det var ingenting. uff uff(":

Her har jeg, den vordende super daddy cool, noe å jobbe med(#":

Under er et par videoer":


I denne velger mor "smartstillende(":"
http://www.babycenter.com/2_live-birth-epidural_10314055.bc

I denne kjører mor the all natural way.....!
http://www.babycenter.com/2_live-birth-natural_3656508.bc

2 kommentarer:

  1. Uff já og þetta hef ég gert þrisvar án mænudeifingu en ég fékk hana þegar ég fæddi Emmy og vá ekkert smá mikil munur þar á, allt í einu tók ég þátt í fæðingunu í staðinn að vera ALL ABOUT THE PAIN.

    SvarSlett
  2. Einmitt þess vegna vill Hedda taka
    mænudeifingu, èg vill þad helst lìka(":
    Hennar vegna.-

    SvarSlett