mandag 22. august 2011

Lofoten del2

Hei & hjertelig velkommen.
For english or any other language.

copy http://translate.google.com/# paste and injoy


Ferien i Lofoten bød på mange nyvinninger for hu Embla. I løpet av turen fant Embla ut at det er mye artigere å sitte en det er å ligge, mat kommer på en skje og ikke kun pupp, badekar er mye gøyere en badebalje og frisk luft og trilling er verdens beste sove medisin og ja, grillet sjokoladebanan er snadder (":
I Svolvær Lofotens hovedstad bodde vi oss Oldemor, Som dere ser under er hun ikke så ulik i utseende som  hu Embla.

Embla og Oldemor Elsa.
De er gode venner og det vennskapet der blir ikke noe mindre når Oldemor disker opp grillet banan med sjokolade, namm namm.


Embla sier ikke nei takk(":
Grøt er godt det også
Flink pike som lærer å spise.
 Badebalje versus badekar.


Hmmm
  
Stikker
Wohoo mamma er med jo!
Bade med mamma i badekar er en stor hit, selvom når det samme blei gjort i leilighten i Bergen var det vel en større "hit" for naboene under oss. (nå undrer vel alle)
Vel Lofoten byr på alle slags aktivitere utendørs og vi var på farten titt og ofte. Selv trodde jeg at Lofoten kunne sees på en dag, men det kan jeg love dere at er helt umulig. Dagstur fra Henningsvær under og rundt om kring i Lofoten.


Fadderrullanei fadderrullandei (tror jeg)
Henningsvær
Speilblankt.
Ser du hva det er?
speilblanktx2
Hav utsikt.
Pøbel
Pøbelx2
Hvor er Hedda?
Hva er det Hedda mor driver med her?
Smil!

Vi kunne selvsagt bare kost oss på stranden hele dagen, men sulten satte sine spor og det er bare en ting å gjøre når man blir sulten i Lofoten. Fisk middagen, eller i dette tilfellet kveldsmaten. Monsteret jeg fanget er arten fjordtorsk, en rød torsk som holder seg i fjordene og som jeg forsto smaker ekstra godt. Ca 20min etter at dette monsteret på 12kg (vekt pluss/minus 8kg) var sløyet, kokt og klar på middagsbordet.
Se bilder under.

Daddycool & Fjordtorsk
På middags bordet.
Dorsk av Torsk anyone.
Dagen etter festmåltidet var det duket for en fjell tur opp Skrovafjellet? husker ikke hva det heter (selvsagt skandale). Turen gikk rett opp på rundt 30min kanskje, nydelig utsikt og når turen starter nedover ser vi Havørn, først en som stiger majestisk oppover (rett foran oss) så en til. Helt nydelig syn. Desverre ingen bilder, men neste år skal jeg fange det på bilde.
Under, velfortjent lunsj etter turen.

Grete, Bestemor, Daddycool, Papito, Tore Herman & Hu Embla.
Det var det for Lofoten del2.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar